2018. 10. 03.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület fővárosi központi irodájába (1121 Budapest Költő u. 21.) munkatársat keres irodai asszisztens munkakör betöltésére, napi 8 órás munkarendben. Jelentkezési határidő: 2018. október 22. Várható kezdési idő: 2018 november 5.

2018. 10. 02.

A Veszprém Megyei Helyi Csoport két napos képzést hirdet "Kezdő madarász vagyok!" címmel, amely az ország több pontján eddig nagy sikert aratott. A madarász alapképzés célja, hogy a laikus madárkedvelők számára olyan tudásanyag megszerzését tegye lehetővé, melynek birtokában bárki sikerélményekkel vághasson bele a madármegfigyelésbe, az etetők és itatók madarainak meghatározásába.

2018. 08. 21.

A Bükki Helyi Csoport két napos képzést hirdet "Kezdő madarász vagyok!" címmel, amely már Budapesten, és tavasszal Eger környékén is nagy sikert aratott.

2018. 02. 07.

Egyértelműnek tűnhet, hogy a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesületnél nem kell különösebb ok arra, hogy a madarakat ünnepeljük! Ennek ellenére úgy döntöttünk, hogy csatlakozunk ahhoz a nemzetközi kezdeményezéshez, melyet 4 nagy nemzetközi szervezet, a National Geographic, az Audubon Society, a Cornell Lab of Ornithology és természetesen a BirdLife International - amely többek között az MME ernyőszervezete is - indított.

Vándorsólyom (Fotó: Michael Hanvey)
2018. 01. 01.

A vándorsólyom több évtizednyi szünet után 1997-ben költött újra Magyarországon. A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) a 20 éves évfordulóra emlékezve szenteli a világ leggyorsabb madarának 2018-at.

Sokan az Európai Madármegfigyelő Napok keretében néznek először távcsőbe, teleszkópba (Fotó: Orbán Zoltán)
2018. 10. 09.

A hagyományosan október első hétvégéjére meghirdetett, 25. jubileumát ünneplő programon idén is 41 ország madártani szervezete, köztük hazánk BirdLife képviselője, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) vett részt. Az összesített eredmények alapján Európában és Közép-Ázsiában a tavalyinál is több, legalább 956 helyszínen, több mint 5,2 millió madarat figyelt meg a 25 ezer résztvevő!

John James Audubon rajza az eszkimópólingról
2018. 09. 28.

Amikor John James Audubon (amerikai madarász, természettudós, festő) megfestette az eszkimópólingot az 1800-as évek derekán Amerika madarait bemutató könyvéhez, egy elpusztult (vagy sérült) madarat ábrázolt. A furcsa ábrázolásmóddal talán előrevetítette, hogy a faj kipusztul, menthetetlen állapotban van.

Európai Madármegfigyelő Napok (Fotó: Orbán Zoltán)
2018. 09. 17.

Az Európai Madármegfigyelő Napok (EMN) programot a madártani szervezetek világszövetsége, a BirdLife International indította útjára 1993-ban. Az idei rendezvényre október 6-7-én kerül sor. A programhelyszínekért görgessen lejjebb! Frissítve: 2018.10. 04. 13:41

Rakonczay Zoltán (Fotó: Orbán Zoltán)
2018. 09. 12.

Mély megrendüléssel értesültünk, hogy életének 89. évében, szeptember 10-én elhunyt Rakonczay Zoltán a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület tiszteletbeli elnöke, alapító tagja, az 1. sorszámú tagkártyánk birtokosa, akinek kiemelkedő szerepe volt egyesületünk megalakulásában és a hazai természetvédelmi intézményrendszer és védett terület hálózat kialakításában.

2018. 09. 10.

Az MME Hajdú-Bihar Megyei Helyi Csoport kétnapos madárismereti képzést rendez „Kezdő madarász vagyok” címmel.

Oldalak